El juzgado archiva la denuncia contra Suárez por presunta estafa en la tasa

Ricardo Pérez Lama. Lama y Asociados.

Diario de Ferrol.

Casi cuatro meses después de que la Plataforma na Defensa dos Servizos Públicos pola remunicipalización presentase una denuncia por un presunto delito de estafa y prevaricación en el levantamiento de la suspensión de la tasa de saneamiento contra el alcalde, Jorge Suárez, el regidor indicó ayer que esa demanda acaba de ser archivada por el Juzgado Número 2 de Ferrol.

“Queda patente que esa denuncia non tiña ningún sustento xurídico, só político, e que os problemas do saneamento son outros moito máis graves que tratar de personificar no alcalde os problemas da empresa mixta de augas”, señaló Suárez.

El alcalde quiso hacer un llamamiento a que “non se equivoque o punto de mira a onde hai que disparar, xa que aquí estamos todos por defender ao servizo público e á cidadanía, aínda que teñamos diferentes proxeccións ideolóxicas ou posicións no activismo político; creo que non hai que equivocarse de quen é o inimigo e, dende logo, nós non o somos”, remarcó.

Se trata de la segunda denuncia interpuesta por esta causa –la primera fue durante el mandato de José Manuel Rey Varela y también fue archivada–, pero tal y como destacó ayer Suárez, esta es la primera vez que se personificaba. “O saneamento é un feito real. Creo que o que temos que solventar en vía xudicial é a reclamación por ter cobrado aos veciños un recibo que consideramos inxusto e tratar de que o Tribunal Superior de Xustiza (TSXG) nos dea a razón en canto á suspensión que decretamos da taxa en base a informes externos e internos do Concello”, indicó.

Jorge Suárez aseguró que el recurso al TSXG ya está en marcha, poniendo de manifiesto todos los informes –incluso el de la propia Emafesa– que avalan que no se estaba produciendo el saneamiento, “polo que estamos convencidos de que o tribunal vainos dar a razón no fondo da cuestión, que é evitar o cobro aos veciños e veciñas”, señaló el regidor.

Nueva ordenanza

En relación al Consello de Emafesa que tuvo lugar ayer al mediodía, el alcalde indicó que en él se informaría de las cuentas de 2017 al tiempo que se analizaría la situación financiera de la empresa, debido a que “agora fai uns ingresos que en anos anteriores non facía e que a levaron á unha tensión de tesourería moi importante”.

Al mismo tiempo, Jorge Suárez dio a conocer que ya está elaborada la nueva ordenanza para la modificación de la tasa, siendo este uno de los compromisos que había adquirido con el PP, donde los populares condicionaron su abstención en el pleno extraordinario en el que se levantó la suspensión del cobro a la presentación y posterior aprobación de esta nueva ordenanza.

El alcalde indicó que este documento “será trasladado nos próximos días a todos os grupos”, para poder debatirlo en pleno “canto antes”. “O montante global está calculado e agora só falta que Emafesa faga a distribución tarifaria para tratar de perxudicar o menos posible a comerciantes e usuarios domésticos e gravar un pouco máis ás grandes industrias que teñen máis capacidade tanto de pago como de contaminación”, explicó el regidor.

Además, Suárez estimó que Emafesa será 100% pública en 2030, “polo que nos interesa mantela viva, aínda que isto non impide que exerzamos toda a nosa forza contra o socio privado –Socamex– cando se excede nas súas funcións”, aseguró.

En Marea

Preguntado por las declaraciones del portavoz de En Marea, Luís Villares, el pasado fin de semana al respecto de que la propuesta de Compostela Aberta para renovar el Consello das Mareas pasa por una mesa de partidos, en “unha volta atrás superada en 2016”, Jorge Suárez calificó la idea compostelana como “boa e importante, porque senta as bases para que todas as coalicións se poidan sentar nunha mesa de debate”, y recordó que “hai que continuar apostando pola confluencia e a xenerosidade”. “Non hai pretensión de facer unha coalición de partidos porque todas as confluencias son un único proxecto como resposta política a unha demanda social”, destacó Suárez.

“Hai máis interese externo que interno en que continúe este debate. Agora toca presentar proxectos solventes e elaborar programas; ás veces apuramos demasiado para que a xente se postule para as listas”, aseguró, al mismo tiempo que indicó que su objetivo pasa por hacer planes para Ferrol y ganar la confianza de los ciudadanos.